آشنایی با آزمون زبان انگلیسی آیلتس (IELTS)
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

آیلتس (IELTS) یک آزمون زبان انگلیسی بریتانیایی و یکی از با ارزش ترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان میباشد که توسط شورای فرهنگی بریتانیا (British Council) و مرکز آیلتس استرالیا (Idp) برگزار میشود. صدها مرکز برگزاری آزمون در سراسر دنیا تحت نظارت این دو سازمان بزرگ و جهانی، هدایت و اجرای این آزمون را به عهده دارند.برای آشنایی با این آزمون و یا شرکت در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی با مجله دیاکو همراه باشید.

آزمون آیلتس زبان انگلیسی برگرفته شده از سرواژگان International English Language Testing System)  IELTS) می باشد.

آیلتس (IELTS) یک آزمون زبان انگلیسی جهانی جهت ارزیابی دانش زبانی زبان آموزان در سراسر دنیا است و همچنین پر مخاطب ترین آزمون بین المللی زبان انگلیسی به شمار می آید.آیلتس (IELTS) یک آزمون بریتانیایی و یکی از با ارزش ترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان میباشد که توسط شورای فرهنگی بریتانیا (British Council) و مرکز آیلتس استرالیا (Idp) برگزار میشود. صدها مرکز برگزاری آزمون در سراسر دنیا تحت نظارت این دو سازمان بزرگ و جهانی، هدایت و اجرای این آزمون را به عهده دارند.یکی از معیار های مشترک پذیرش داوطلبان در گروه های مختلف شغلی، مهاجرتی، تحصیلی و... بر اساس نیازمندی های پذیرش، ارزیابی سطح دانش زبان انگلیسی بر اساس معیارهای  آزمون آیلتس (IELTS) است. در این راستا متقاضیان برای شرکت در آزمون های آیلتس در مراکز مجاز به برگزاری آیلتس در سراسر دنیا برگزار میشود اقدام میکنند. جالب است بدانید که سالانه میلیون ها نفر از سراسر دنیا در آزمون آیلتس (IELTS) شرکت میکنند و این آزمونِ پرمخاطبِ بین المللی در کشورهای زیادی برگزار میشود. همچنین ده ها هزار ایرانی با هدف مهاجرت یا تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان خارج از کشور، اقدام به شرکت در آزمون زبان انگلیسی و کسب مدرک معتبر آیلتس میباشند.

آزمون بین المللی زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) در دو سطح جنرال (General) و آکادمیک (Academic) برگزار میشود.

آزمون آکادمیک برای افرادی است که هدف تحصیل در مراکز عالی و آموزشی و دانشگاه ها در کشور مقصد را دارند. آزمون جنرال مختص افراد غیر دانشجویی میباشد. این آزمون نسبت به آیلتس آکادمیک ساده تر است. افرادی که قصد کار، مهاجرت و یا گذراندن دوره های فنی حرفه ای را دارند باید در آزمون جنرال آیلتس شرکت کنند.متقاضیان آزمون باید بدانند که نمره دهی آیلتس از ۰ تا ۹ سطح دانش زبانی را مشخص نموده و قبولی یا مردودی ندارد. لذا افراد با توجه به نمره اعلام شده جهت پذیرش از سوی سازمان یا دانشگاهِ مورد نظرشان باید برای کسب نمره دلخواه بکوشند.به عنوان مثال نمره ۵ سطح متوسط و نمره ۶ به بالا سطح مسلط و خوب به حساب می آید. 

مهارت های آزمون زبان انگلیسی  IELTS  

مهارت نوشتن (Writing) سطحِ زبان داوطلب در نوشتن متن های عمومی و تحلیل نمودار را در مدت زمان یک ساعت بررسی میکند. در این بخش دو نوع تکلیف وجود دارد: در تکلیف اول (Task 1) درفرمت آکادمیک داوطلب باید با توجه به نمودارهای ارائه شده متناسب با موضوع مورد نظر، یافته های خود را در چند بند بنویسد که تعداد کلمات متن نباید کمتر از ۱۵۰ باشد. در تکلیف اول (Task 1) درفرمت جنرال به داوطلبین موضوعی داده می شود که می بایست نامه ای تنظیم کنند و بنویسند. مدت زمان برای نوشتن این بخش ۲۰ دقیقه می باشد. در تکلیف دوم بخش نوشتاری (Task 2)، یک موضوع ارائه میشود که داوطلب موظف است یک متن و انشاء تحلیلی شامل حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسد. مدت زمان برای نوشتن این بخش ۴۰ دقیقه می باشد. مهارت شنیداری (Listening) در دو نوع جنرال و آکادمیک شامل ۴ فایل صوتی و ۴۰ سوال میباشد که ظرف مدت ۳۰ دقیقه باید پاسخ داده شود. فایل ها یکبار پخش میشوند. در این بخش از گویش و لهجه های مختلف زبان انگلیسی استفاده میشود.مهارت خواندن زبان انگلیسی (Reading) که شامل سه متن برگرفته از متون کتاب ها، مجلات و روزنامه ها است. برای تقویت مهارن خود میتوانید با دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir این بخش ۴۰ سوال دارد که باید به مدت ۶۰ دقیقه به آنها پاسخ داده شود.اگرچه متن ها نیازمند آشنایی با تخصص خاصی نیستند اما نسبتا طولانی بوده و متناسب با نوع آزمون میباشند.مهارت صحبت کردن زبان انگلیسی (Speaking) سه بخش را شامل میشود:صحبت با ممتحن (Examiner) و پاسخ به سوالات وی در رابطه با موضوعات معمول و شناخته شده است. این بخش معمولاً با یک حال و احوال پرسی شروع و سوالاتی با موضوعاتی از قبیل اطلاعات فردی، خانواده، شغل، محل زندگی و تحصیلاتِ  داوطلب می باشد.مصاحبه و آزمون زبان انگلیسی Speaking IELTS، به داوطلب کارتی داده می شود که موضوعی روی آن نوشته شده. داوطلب می بایست پس از یک دقیقه یادداشت برداری و تفکر در خصوص موضوع، به مدت 2 دقیقه بی وقفه در رابطه با موضوع صحبت نماید. و در قسمت سوم آزمون Speaking IELTS پاسخ به سوالات مفهومی ممتحن در رابطه با موضوعِ  قسمت قبل میباشد. مدت زمان کل مصاحبه در Speaking IELTS حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می باشد. 





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی , آموزش زبان انگلیسی , آموزش زبان , زبان انگلیسی , دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: