بورسیه تحصیلی ؛ رویای بسیاری از دانشجویان
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

در شماره اول از این مقاله اطلاعاتی درباره تعریف بورسیه تحصیلی و انواع آن به شما ارائه دادیم. در ادامه،قصد داریم اطلاعاتی در خصوص شرایط و چگونگی دریافت بورسیه در اختیار شما قرار دهیم. با ما در کلاس های آموزش آنلاین زبان انگلیسی و مجله دیاکو همراه باشید.

برای دریافت بورسیه تحصیلی چه شرایطی لازم است؟

همان طور که می‌دانید یکی از پیش نیاز‌های اصلی برای دریافت بورسیه تحصیلی، داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی است. برای این منظور شما می‌بایست مدرکی دالِ بر توانایی و مهارت خود در این زمینه ارائه دهید. آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی تافل و آیلتس می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. اگر میزان مهارتتان در زبان انگلیسی هنوز در سطحی قابل قبول نیست، می‌توانید در دوره‌های زبان انگلیسی آیلتس، تافل ، سلپیپ یا هر دوره دیگری که مدنظرتان است، شرکت کنید.یکی از شرایط مهم برای دریافت بورسیه تحصیلی، داشتن معدل بالا (الف یا بالای ۱۷) است. برای دانشگاه‌های دیگر، تفاوتی ندارد شما در کدام دانشگاه تحصیل کرده‌اید، بلکه آن چه اهمیت دارد معدل شماست. همان طور که می‌دانید یکی از الزامات اصلی و مهم برای دریافت بورسیه، داشتن مقاله و طرح‌های پژوهشی است. هر چه مقالات شما در سطح کیفی بالاتری قرار داشته و در مجلات معتبرتری ارائه شده باشند، امتیاز بیشتری به شما تعلق خواهد گرفت. باید بدانید که منظور از مقالات، مقاله‌ای به زبان انگلیسی است که در مجلات یا سایت‌های معتبر مثل scopus منتشر شده باشد. البته مقالات فارسی می‌توانند جهت پربار کردن رزومه شما ذکر شوند، اما شخص ارزیاب نمی تواند داوری مناسبی در خصوص مقاله‌ای به زبان بومی شما داشته باشد.پیشنهاد می‌کنیم از نوشتن توصیه‌نامه‌ای زبان انگلیسی مناسب و قوی سرسری نگذرید و سعی کنید با صرف حوصله و وقت کافی، توصیه‌نامه‌ای غنی برای خود تهیه کنید. سعی کنید در توصیه‌نامه خود نشان دهید که با شبکه یا تعدادی از استادهای رشته تحصیلی خود در ارتباط هستید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره توصیه‌نامه به مقاله چگونه یک توصیه نامه خوب بنویسیم؟ مراجعه کنید.کاری که در انگیزه‌نامه زبان انگلیسی می‌بایست انجام دهید، این است که از علایق شخصی خود در حوزه کاری و تحصیلی بگویید. شما در این نامه باید دلیل انتخاب کشور و دانشگاه موردنظر خود را ذکر کنید و سعی کنید با قلم خود، ارزیاب را قانع کنید که لایق دریافت بورسیه هستید و شرایط و صلاحیت لازم در این زمینه را دارید. اگر می‌خواهید در خصوص انگیزه نامه بیشتر بدانید، می‌توانید مقاله چگونه یک انگیزه نامه خوب (SOP) بنویسیم؟ را مطالعه کنید.یکی از نقاط قوت شما می‌تواند ارتباط با استادی پرکار در دانشگاه باشد. پیشنهاد می کنیم با یکی از اساتید مطرح در رشته تحصیلی خود ارتباط بگیرید و با انجام کاری تحقیقاتی به پررنگ‌تر شدن این ارتباط کمک کنید. البته این تنها شامل دانشگاه محل تحصیل شما نخواهد بود. یکی از پیشنهادات مرسوم در زمینه دریافت بورسیه این است که با مراجعه به موتور جست‌و‌جوی scholar.google.com ، با اساتید و حوزه‌های کاری آنها که در قالب مقالات ارائه شده است، آشنا شوید. سپس خلاصه‌ای از طرح تحقیقاتی به زبان انگلیسی خود را برای او ارسال کنید. چنانچه طرح شما استاد را جذب کند، می تواند تاثیر بسزایی در دریافت بورسیه تحصیلی‌تان داشته باشد.بهتر است برای درخواست بورسیه تحصیلی بین مقاطع تحصیلی مختلف، فاصله زیادی نباشد. البته اگر این فاصله با کارهای تحقیقاتی یا سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلیتان پر شود، می‌تواند دلیل خوبی برای گپ ایجاد شده باشد.

برای دریافت بورسیه تحصیلی چه مراحلی باید طی شود؟

 به طور حتم اولین اقدام برای دریافت بورسیه تحصیلی، انتخاب کشور است. شما ابتدا باید کشور مقصد خود را انتخاب کنید تا سایر مراحل را با توجه مقصد خود دنبال کنید. توجه داشته باشید برای این کار شما نیاز دارید تا اطلاعات دقیقی بدست آورید. شما می‌توانید با داشتن مدرک زبان انگلیسی و با مراجعه سفارت‌خانه یا بررسی دانشگاه‌های معتبر کشور موردنظر اطلاعاتی درخصوص شرایط دریافت بورسیه تحصیلی بدست آورید.بعد از اینکه کشور موردنظر خود را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب دانشگاه می‌رسد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دانشگاه ، می‌توانید از سایت دانشگاه کمک بگیرید. هم‌چنین از طریق تماس تلفنی با دانشگاه یا ارسال ایمیل می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید. دقت داشته باشید که با در نظر گرفتن رشته تحصیلی موردنظر و تخصص خود، دانشگاه خود را انتخاب کنید.پیش از تکمیل فرم‌های مربوطه و ارائه درخواست، می‌بایست رزومه قوی و پرباری تهیه کنید. شما در رزومه خود باید ذکر کنید که تا به حال چه کارهایی انجام داده‌اید، در کدام دانشگاه و در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اید، چه مقاله‌هایی ارائه داده‌اید یا موضوع پایان‌ نامه‌تان در چه حوزه‌ای است. اگر تعداد مقالات کمی دارید، نگران نباشید. سعی کنید در خصوص روش کار یا نتایج بدست آمده، توضیح دهید. توجه داشته باشید که داشتن مدرک زبان انگلیسی و حجم رزومه شما تاثیر روانشناختی بر روی داور شما خواهد داشت. همان طور که می‌دانید رزومه شما باید به زبان انگلیسی باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای تکمیل رزومه خود، از چند متخصص و خبره در این حوزه کمک بگیرید تا بتوانید محتوای مناسبی در رزومه خود جای دهید. واقعیت این است که رزومه شما نمودی است از آن چیزی که هستید. بعد از تکمیل رزومه، آن را برای دانشگاه ارسال کنید.

مدارک زبان انگلیسی خود را ارسال کنید

بعد از اینکه رزومه‌تان توسط دانشگاه تایید شد، نوبت به تکمیل و ارسال مدارک زبان انگلیسی می‌رسد. سعی کنید تمام مدارکی که دانشگاه از شما می‌خواهد مثل ریزنمرات و دانشنامه را ارائه دهید. البته شاید تمام مدارکی که دانشگاه از شما می‌خواهد را نداشته باشید، در این صورت می‌توانید از بخش پشتیبانی دانشگاه کمک بگیرید تا اگر امکان دارد، برای یک از سری مدارک، معادل آن را ارائه دهید.پیشنهاد آکادمی دیاکو برای گرفتن مدرک ربان انگلیسی شرکت در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir یکی از فرسایشی‌ترین مراحل، مرحله اخذ ویزا است. شما ابتدا باید از سفارت وقت بگیرید. پس از ارائه مدارک و انجام مصاحبه باید منتظر نتیجه درخواست خود باشید. سعی کنید طبق وقت مقرر در سفارت حضور داشته باشید تا فرصت خود را از دست ندهید. این پروسه شاید یک سال یا بیشتر زمان ببرد. بنابراین، صبور باشید.





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی+ آموزش انلاین زبان+زبان انگلیسی+آموزش زبان+دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: